Mye slendrian.

Ved flere anledninger måtte jeg purre på legen fordi henvisning og brev til spesialist/sykehus ikke ble sendt som avtalt. Fryktelig frustrerende! I ett tilfelle skulle jeg henvises til øyelege, og i lang tid gikk jeg og ventet jeg på tilbakemelding derfra. Til slutt ringte jeg øyelegen, som bestemt hevdet at det ikke var mottatt noen henvisning. Da jeg ba Strand om å sende en ny henvisning, sendte han like godt med ei hel journalside som ikke bare omhandlet mitt øyeproblem, men som også brettet ut gamle underlivsplager og intime detaljer som var øyelegekontoret helt uvedkommende.
Ofte ligger han lenge etter tidsskjemaet . En gang ventet jeg i mer enn tre kvarter på å slippe inn. Jeg fikk i luka vite at jeg var dagens siste pasient og ble derfor av legesekretæren bedt om å forhåndsbetale, fordi hun måtte gjøre opp kassa. Da jeg omsider slapp inn til legen fikk jeg knapt lagt fram problemet mitt fordi han ikke hadde tid: han måtte skynde seg å hente barn i barnehage, fikk jeg vite. Jeg måtte ta ny kontakt og få ny time flere dager senere - til full takst. Om det er skjedd forbedringer skal være usagt. Jeg mistet tilliten og har i dag en annen fastlege.