Tilsvar til vurdering

God lege

Hatt Hegna i fire, fem år som fastlege. Ikke noe "utenomsnakk", direkte, virker effektiv, uten å stresse. Utvilsomt dyktig fagperson - ikke uvesentlg akkurat. Kan virke litt distansert, men ikke vanskelig å komme bak fasaden, og bak fasaden er han fin. Savner sterkt at han ikke sjekker journalen før time, han aner knapt hvorfor du var der forrige gang, og spør heller ikke om hvordan det går med det som kan ha vært et problem gjennom flere tidligere besøk. Han spør hva han kan hjelpe med, noe som er hyggelig, men det blir litt som om hver ny time er første gang man er der, og man kan føle at man går på tvers av dagsorden når man evt må "insistere" på først å oppdatere han på aktuell sykehistorikk.
Et overordnet problem er Tåsenklinikkens utilgjengelighet på telefon, og derfor blir han som de andre legene der laaaangt mindre tilgjengelig enn de burde. Denne klinikken smadrer skalaen for "ventetid på telefon" der verste alternativ er "mer enn fem minutter". Kvarter eller mer er ikke uvanlig, ingen funksjon som informerer om antatt ventetid, og slett ikke noe tilbud om å bli ringt opp igjen ved lang ventetid. Dette går altså ikke på enkeltperson, men på servicenivået på klinikken som legene eier sammen, der de synes å holde adminstrativ bemanning på mini-mini-mumsnivå.