Lite oppmerksom og virket uinteressert etter at det ble bestemt operasjon.

Var til konultasjon hos Robbie Roarsen på Bunæs klinikken ang snorkeoperasjon. Han mente det var gode muligheter for bedring med ganespeil som utsettes for radiobølger. Besluttet derfor å ta operasjon i slutten av november. Da ble jeg nærmest ødelagt av radiobølgeinstrument.
Fikk deretter beskjed om å sove med hodet høyt og som svar på direkte spørsmål at det var lite fare for infeksjon. Lite informasjon om rutiner for hygiene mv.
Ble nærmest kastet ut av operasjonsrommet etter utført operasjon, da Roarsen skulle på personaljulebord, siste dag på klinikken før jul. Var selv ganske forkommen, men de bare gikk med beskjed om at de i resepsjonen i etasjen under kunne ringe etter drosje for meg.
Etter en uke kunne jeg nesten ikke puste, og hadde uforholdsmessig store smerter da det hadde oppstått betennelse i hele området og jeg visste ikke hva jeg kunne gjøre. Tok kontakt over telefon og fikk kontrolltime, denne gangen av en litt mer lyttende lege som kunne fastslå at jo, det var visst betennelse, "så rart! " Jeg fikk respet på antibiotika men fortsatt ingen følelse av at dette var noe å bry seg om fra hans side. Han sa at det med betennelsen bare var bra for da ville den endelige arrdannelsen føre til at ganespeilet strammet seg enda mer!
Har hatt problemer siden, med sår hals og får lett snue, mye kremting og væsking, som om systemet er traumatisert av for mye sjokkbehandling... Lurer på hvorfor dette oppsto etter denne operasjonen.... var ikke instrumentene godt nok desinifisert? Skulle jeg beskyttet pusteorganet bedre ute i kald novemberluft?
Nå er det gått 1,5 år og det føles fortsatt ikke bra. Synes hele opplegget virker uansvarlig og legens oppførsel arrogant og uinteressert. Jeg følte meg ikke ivaretatt i det hele tatt. Sitter igjen med en svært ubehagelig følelse overfor denne klinikken. Snorkingen er heller ikke borte, i beste fall noe dempet. Kan ikke anbefale Roarsen til dette, da må han nok endre holdning og oppføre seg mer profesjonelt f eks ved å gi bedre informasjon om hva som kan gå galt og hvilke forholdsregler man selv kan ta.