Faglig sterk, men ingen god fastlege

Anne Gro er tydelig faglig sterk og erfaren. Hun tar alle problemer med største alvor, og er nøye i undersøkelser og utredning.

Likevel er hun etter min mening ingen god lege. Etter mange års erfaring med henne kan jeg med trygghet si at hun både er nedlatende, moraliserende og uprofesjonell. Total inntrykket er langt fra positivt.

Hvorvidt man som pasient er medlem i fagforening eller velger å benytte seg av private helseforetak er ikke en fastleges jobb å blande seg bort i, eller kommentere. Heller ei å diktere hvordan man skal leve livet sitt eller være i relasjoner til mennesker i livet. På tross av at dette har vært på siden av problemene jeg har vært hos henne med, har dette ofte tatt mye tid i konsultasjonen.

Ved flere anledninger har hun vært svært nedlatende og kritisk, basert på synsing og egne personlige meninger. Da jeg har prøvd å si noe mot henne har hun respondert svært negativt og ikke vært åpen for mine meninger.

Anbefaler henne virkelig å lese boken "Den kliniske samtalen - kommunikasjon og pasientbehandling".