Styr unna! Spesielt ved behov for psykisk hjelp

1) Har gått til han i flere år under lang sykemeldingsperiode pga psykiske problemer. Han har aldri gjort noe forsøk på å finne hjelp til meg. Bare fortsatt å skrive ut medisiner uten et eneste kritisk spørsmål eller forsøk på å finne alternativer. Han har verken interesse eller kunnskap om hvordan/hvor skaffe pasientene psykisk hjelp. Han har faktisk innrømmet til min psykolog at psykiske problemer ikke er hans "sterkeste side". Når jeg endelig fant et sted som kunne hjelpe, var det fordi Nav tipset meg om det, og ikke han. Han hadde aldri hørt om stedet, selv om det er et av de beste og mest respekterte behandlingsstedene i Norge for bla angst og depresjon. Når jeg kom til han for akutt psykiatrisk hjelp, måtte jeg først vente lenge før han kom. Da spurte han bare om jeg ville ha Sobril. Jeg sa jeg trengte å snakke med noen, og han sa at jeg kunne glemme å få plass på DPS, for der tok de ikke inn folk med angst (?!). Så ba han meg hente nr til akuttlf hos sekretæren og hastet ut igjen. Er man ikke interessert i å hjelpe folk med slike problemer, burde man ikke være fastlege, for det er jobben din.
2) I tillegg skrev han en legeerklæring som ikke var i tråd med epikrise fra psykolog, og skapte nesten problemer for meg med Nav.
3) Hadde tatt MR pga rygg, men bildene viste ingen problemer med skjelettet. Dermed ga han opp, og foreslo ingen videre behandling/forsøk.
4) tillegg snakker han dårlig norsk og er vanskelig å forstå.