Lite serviceinnstilt men dyktig

Det var første møte med denne legen: Legen startet med å ikke initiere til å hilse, så det var en dårlig start, men det kan godt være at det var jeg som bare tolket det slik ettersom jeg var veldig rask til å prøve å hilse med en gang for å forsøke å starte med en god tone. Videre sa hun at hun så på datamaskinen at jeg allerede hadde vært hos hennes kolleger, og til det svarte jeg "ja jeg leter etter den perfekte lege" med et smil (dette var jo en spøk fra min side som kom automatisk til hennes kommentar). Dette så ut til å kunne sammenlignes med å banne i kirken. Hun svarte ikke på det, smilte ikke av det og begynte bare å skrive på datamaskinen etter å ha stirret på meg i store øyne i stillhet. Det var et veldig kaldt møte, og jeg merket allerede der og da at vi virkelig ikke hadde noen god kjemi. Resten av legetimen ble veldig anspent ettersom det hadde vært en uheldig start. Hun pratet rolig og holdt øyekontakt, som var bra, men det virket ikke som om hun mente det som ble sagt av "hele sitt hjerte". Det er noe som jeg leter etter i en lege.

Hun virket faglig flink, og jeg tviler ikke på at de svarene hun kom med var ting som stemmer, det var bare veldig synd at det var en så dårlig tone gjennom absolutt hele besøket.

Dessuten virket det som om hun ville jeg skulle videre rett etter å ha fått svar på de tingene som jeg hadde ringt på legekontoret for å få svar på, men jeg er jo klar over at jeg har 15 min totalt til rådighet. Jeg spurte dermed om jeg ikke hadde 15 min som jeg kunne bruke til å spørre totalt til spørsmål osv, og da ble det nok et kaldt svar.

Jeg bytter lege.