Utfordrende møte.

Jeg benyttet meg av SiOs legeordning og valgte Henriksen fordi hun hadde ledig plass. Var på time hos henne tre ganger, men byttet etter flere vanskelige episoder.

Mitt første møte med legen va da jeg kom inn med akutte magesmerter. Jeg ble tatt på alvor og følte meg godt ivaretatt. Det var imidlertid etter disse første tjue minuttene opplevelsen ble veldig annerledes.

Etter magesmertene ble jeg henvist først til ultralyd, og så til øre nese hals. Begge var henvist privat, og på begge steder fortalte helsepersonalet meg at henvisningen til dem var ulogiske og unødvendige med mine problemer.

Jeg kom senere inn med ønske om å bli henvist til psykolog, da jeg hadde store problemer med søvn, vekt og angst. Legen sa da at det var "lett å bli selvopptatt når du går rundt på Blinderen og tenker hele tiden. Du burde dra ut og gjøre noe viktig. Du kan dra til Afrika og hjelpe fattige barn". Dette er et utrolig råd, på flere måter, men ikke et jeg følte var riktig for min situasjon. Jeg fikk en sykemelding basert på de tidligere mageplagene mine, men ingen henvisning til psykolog.

Jeg vil på bakgrunn av dette ikke anbefale Dr. Henriksen til noen som ikke vil ha annet enn en psykemelding for å bestå obligatoriske seminar på Universitetet.