Sliten og utilgjengelig

Har hatt Telneset som fastlege i mange år, og var veldig fornøyd med henne tidligere. Kan ikke vurdere hvor dyktig allmennlege hun er, men hun var flink til å lytte og hjalp meg på alle mulige måter. Hun ringte også tilbake på telefon når det var behov for det. De senere åra har det endret seg. Hun virker sliten og uinteressert. Da jeg var relativt frisk var det lett å få time, og vi kunne prate "cafe-prat". Etter hvert som jeg har blitt dårligere har det blitt vanskeligere å få kontakt, store helseproblemer gjør at jeg har vanskelig for å komme meg til legekontoret, som er vanskelig tilgjengelig midt i sentrum for oss med dårlig helse, og hun svarer ikke på spørsmål om hun kan ta kontakt på telefon. "jeg er ingen psykolog, jeg er allmennlege" har hun sagt. Vel, det er fysiske helseproblemer jeg har slitt med de siste åra, og hun har ikke gitt meg et konkret råd på hva jeg skal gjøre for å bli bedre. "Søk opp på nett" sier hun, og ja da, jeg har søkt opp og prøvd alt av behandlinger. Og mast om henvisninger til fysio. Fikk 1 resept på medisin, som ikke fungerte, men ingen alternativer for noe som kunne fungere bedre. Dette er for dårlig rett og slett, man kan ikke velge bort de dårlige pasientene, fordi de ikke kommer seg til legekontoret, og velge de friske som er såpass at de klarer å komme seg til legekontoret. Og å være på jobb er ikke en "cafe" der man prate om løst og fast, og ikke ønske å gå inn på vanskeligere temaer. Jeg har måttet vært min egen lege de siste åra, og funnet medisiner og ting som hjelper via venner og bekjente og på nett. Det er for dårlig at man ikke skal ha en fastlege man ikke får kontakt med!