Hvem Ketil?

Min fastlege heter Ketil, men siste 3-4årene har jeg aldri vært inne hos ham men hos leger han har i opplæring. Disse har forsåvidt vært ålreite, men savner den dyktige legen Ketil var for noen år siden. Støttetjenestene på legesenteret er derimot forferdelige; tar lang tid å komme igjennom på telefon og legesekretæeene er lite imøtekommende og service er nok fremmedord. Sist uke forsøkte jeg å sende melding om fornyet resept, for å slippe å vente i telefonkø. Fikk kvittering på at den var sendt lege for behandling. Imorges, en uke senere, har jeg ringt inn og spurt om hva som skjer. Legesekretæeene var mer opptatt av hvordan jeg hadde administrert medisinen enn i å besvare min forespørsel om ny resept. Hun skulle ta det med lege. Fikk i ettermiddag beskjed om at lege var syk og jeg kunne ikke få nødvendig resept før evnt imorgen. Vikarierende lege kunne ikke bistå med allergimedisin... Beklager Ketil, du er dyktig, men dine støttefunksjoner er ikke de jeg har kapasitet til å krangle med når jeg er syk. Ny fastlege på meg fra neste mnd.