Ikke sett og ikke hørt

Var på konsultasjon i forbindelse med diagnose fra spesialist om en tilstand som er ansett som en kvinnesykdom. Lege gjorde meg oppmerksom på at hun ikke visste hva sykdommen var, men at hun hadde søkt det opp og gav meg noen anbefalinger etter hva hun hadde lest seg opp på dagen i forveien. Gav ikke uttrykk for å forstå mine bekymringer rundt min sykdom og var ikke villig til å ta blodprøver som kunne bekreftet/avkreftet mine mistanker. Klarte ikke gi meg faglige begrunnelser for å avkrefte mine bekymringer annet enn å si at det ikke var noe å bekymre seg for. Til tross for nyere norsk forskning på området som jeg konfronterte henne med, og at dette også var en del av grunnlaget for bekymringen min, svarte hun at hun ikke kjente til studien/forskningen. Hun viste ingen vilje til å undersøke dette nærmere. Fremstod veldig bastant til tross for at det et fagområdet hun tydelig ikke kunne mye om. Overrasket over at hun ikke kunne kommunisert med spesialist som satt diagnosen for å rådføre seg. Ble ikke betrygget av henne og følte meg overhodet ikke hørt eller sett.