Tar meg ikke på alvor.

Min erfaring er at Ragne ikke har tatt meg og mine bekymringer på alvor. Jeg er en mann i slutten av 60-årene, og i 2018 skjedde det mye rart med helsetilstanden. Da opplevde jeg at hun var meget tilbakeholden med å henvise meg til spesialister. Og hun reagerte ikke på mine bekymringer om alvorlige bivirkninger av medisinene, bivirkninger som var beskrevet i pakningsvedleggene.

Jeg har lyst til å nevne en sak som jeg synes at Ragne taklet merkelig og som jeg opplever som useriøs pasientbehandling.

Pga. mistanke om jodmangel ba jeg om å få det sjekket. Først fortalte hun meg at hun ikke tror at jeg har jodmangel, deretter ga hun meg et telefonnummer til et sted i Oslo og ba meg ringe for å få tilsendt beholdere for oppsamling av all urin i løpet av et døgn. Vedkommende som svarte ville ikke sende noen beholdere, men fortalte at jeg kunne bruke hva som helst. Ble jeg enda mer frustrert? Ja!

Jeg kontaktet så et legesenter som jeg visste hadde testet noen for jodmangel. Der fikk jeg oppgitt et telefonnummer som viste seg å være til sentrallageret til sykehuset i Vestfold (SiV, Tønsberg). Deretter kontaktet jeg Vear legegruppe og fortalte dem om rutinen. SiV leverer beholdere til legesenteret, jeg henter dem og fyller dem med urin, for så å levere dem tilbake til legesenteret der det kommer noen fra SiV og henter dem.

Jeg spør: Hvorfor gjorde hun (Ragne) det på dette viset? Og hadde jeg jodmangel? Ja, det hadde jeg.