Arrogant

hver eneste time jeg har bestilt hos henne har det vært et eller annet problem med. Enten har hun ikke tid, og jeg har blitt vist til en vikar, eller så har hun brukt tiden på å fortelle meg hvorfor hun ikke har tid. Det er en så ovenfra og ned-holdning at det er ikke til å tro.

Denne legen har kostet meg så mye unødvendig sinne, irritasjon og penger. Hun har ikke stolt på undersøkelsene gjort av hverken tidligere fastlege eller hennes egen vikar. Dermed har jeg flere ganger endt opp med å måtte sa samme undersøkelse både to og tre ganger. I tillegg har hun flere ganger insistert på at jeg må booke ny time for at vi skal ha tid til nødvendige undersøkelser. i mine øyne kunne hun heller ha brukt tiden på å gjøre disse fremfor å fortelle meg hvorfor hun ikke har tid. Hun har også nektet å skrive ut medisiner jeg tidligere har fått på blå resept fordi hun ikke har gjort de nødvendige undersøkelsene selv. Flere ganger jeg har ringt for å bestille påfyll har jeg fått mail på pasientpost om at hun ikke vil skrive ut denne medisinen igjen før det er gjort nye undersøkelser.

Jeg har måttet forberede meg psykisk om jeg har bestilt time hos henne fordi jeg har grudd meg sånn. Flere ganger har hun også gjort antakelser om hvem jeg er og hva jeg gjør basert på alder og kjønn. Denne bedrevitende holdningen speiler også hvordan hun oppfører seg som lege. Hun snakker også ned om sine egne kollegaer til pasientene sine.

Medical citys nettsider sier forøvrig også at de åpner telefonen klokka 8 for timebestilling, telefonen åpner aldri før 0815 og man sitter gjerne lenge i kø.