Arrogant, bagatelliserende og uoppdragen

Jeg ser at Sigmar Jack tidligere har fått masse gode tilbakemeldinger på legelisten. Ser forøvrig på NIMIS facebook side at han har opptrådt uhøflig før også. Jeg skriver for å nyansere det oppblåste bildet som er skapt av denne legen: Vi ble nemlig møtt på en måte vi ikke unner noen.Vi betalte nesten 1500 kr for 30 min - og trodde at vi var noenlunde sikret normal folkeskikk i helprivat helsevesen. Det er dessverre ofte slik - at man kan kjøpe seg litt mer folkeskikk i privat helsevesen. Men NIMI skuffet svært: NIMI fremstod som en pengemaskin via Sigmar Jack. Dessverre. For kort tid var blitt satt av til problemstilling. Prisene er drøye - og særlig tatt i betrakning av at konsultasjonen var en belastning. Jeg spurte til og med om forlenget tid da jeg bestilte timen, da jeg antok at tiden ville bli for kort. Vi ville heller betale dobbelt. Men nei.Ikke mulig. Han virket lite lydhør og arrogant - og tilhørende påfallende bagatelliserende. Han har nok noe kunnskap, men som kjent er kompetanse noe annet enn strikt faglig kunnskap. Kompetansebegrepet er bredt - og inkluderer bl.a. hensiktsmessige holdninger som gjenspeiler seg i god kommunikasjon og atferd som gir tillit. Vi savnet viktig informasjon. Kan ikke anbefales. Tvert imot: Jeg ville aldri bedt om hans vurdering igjen. Jeg stoler ikke på at Sigmar Jack ville gi meg vesentlig informasjon f.eks. om potensielt viktige medisinske forhold og behandling, om behandlingsmuligheter i offentlig helsevesen (er opptatt av å holde pengene innenfor NIMI), refusjonsmuligher for div. etc. - etter denne konsultasjonen.Han var også direkte frekk.