Er det surr i timelisten og koordineringen av avtalte timer

Jeg ble henvist til Dr. Nerheim av min fastlege. Et god valg, virker meget kompetent og hyggelig -når du først er inne på kontoret til behandling/kontroll.
Problemene er jo at det ikke er system i timelisten.
Når en har fått tildelt en time, så forventer jeg at en har den tildelte timen på avtalt tid (litt +/-) men når en for tredje gang settes på vent mellom 30 og nå sist med 45 min. -synes jeg dette er respektløst,- manglende respekt for andre tid. Jeg måtte velge å forlate kontoret før jeg fikk komme inn til dr. Nesheim, grunnet avtalt møte som jeg var i regi av og ikke kunne utsette eller avlyse på så kort varsel. Damen i resepsjonen mente at jeg måtte betale for timen som jeg "kansellerte" ? - etter oppmøte på tid, men på vent i 45 min? Niks. Jeg har full forståelse at det kan være årsaker internt som kan påvirke at en må vente, da bør en si i fra på forhånd ved oppmøte,- slik at en da kan vurdere selv,- om en kanskje må sette opp ny time eller vente om en har tid til det. I mitt tilfelle satte jeg av 1t 15min og selve konsultasjonen /kontroll tar 10 min? men det holdt ikke for meg denne gang. Har ikke kontoret i samme bygg som legen- dessverre. Det er ikke alle som har tid til å sitte på venterommet og håpe på å komme inn til legen ut på dagen en gang.