Elendig vikar

Morten er hyggelig og effektiv når det først er han man får time hos. Har hatt vikaren Jonas Bergland de fleste gangene, og har også vært veldig fornøyd med han.

Vikaren [navn fjernet av moderator], derimot, er en helt annen opplevelse. Jeg var hos ham første gang i november for å ta noen blodprøver. Får beskjed om at jeg ikke hører noe fra dem dersom alt er som det skal være. Hører ingenting, føler meg elendig, men regner med at det må være noe annet. I mai får jeg en tekstmelding om at jeg har noen svært lave verdier og at resepten kan hentes på apoteket. Et halvt år senere, altså.

Samboeren min har dessverre også vært nødt til å gå til samme vikar. Kom inn med kraftig influensa. Først venter han 40 minutter. Vikaren er stressa og tar seg ikke tid til å lytte, og det eneste han gjør er å måle blodtrykket og si at det ser fint ut. Han mente også at han kunne gå på jobb dagen etter, noe som ikke var aktuelt. Etter litt om og men fra min samboer, klarte han å overtale vikaren til å la han ta en blodprøve og få sykmelding for to dager. Han ville ikke gi ham sykmelding for dagene i forkant av timen, fordi "da måtte han ha kommet før". Det er ikke like lett når de aldri har ledig time. Etter timen ventet han 30 minutter på svar fra blodprøven, og ble omtrent husjet hjem.

Elendig vikar, elendig service. Nå bytter vi fastlege begge to.