Tilsvar til vurdering

Dårlig service

Jeg har ikke hatt Mona som fastlege, men møtt på henne ved to anledninger i forbindelse med at hun også jobber på min fastleges legesenter.

Min første erfaring var bra, når hun tok en rask konsultasjon med meg i forbindelse med sårstell som skulle utføres av noen andre.

Den andre gangen jeg skulle snakke med Mona var jeg i kontakt med legesenteret fordi jeg et par dager tidligere hadde vært i kontakt med en vikarierende lege, som hadde glemt å forlenge min daværende sykemelding etter en god konsultasjon.
Mona bekreftet at det var gjort gode notat som tilsa at hun kunne tilbakedatere sykemelding, men la vekt på at jeg måtte respektere tjenesten hun og vikarierende lege tilba oss brukere. Hun brukte både hersketeknikker og eksempler fra min arbeidshverdag (som hun vet ingen ting om) for å rettferdiggjøre at jeg måtte betale også for denne legetimen.

Jeg poengterte ydmykt at dette ikke var personlig, og at jeg gjerne vil vite hvor jeg evt. skal henvende meg hvis hun ikke var rette person å ta opp faktureringsspørsmålet med.

I samtalen ble det poengtert av mona at det var synd at jeg skulle starte dagen hennes på en slik ubehagelig måte.

Mathesongården legesenter ryddet opp betalingen min raskt, men jeg fikk også beskjed av resepsjonen at Mona hadde hatt en svært ubehagelig samtale med meg, og de rakk såvidt å si hade i telefonen før det ble lagt på.

Alt i alt sitter jeg igjen med en følelse av å ikke ha blitt hørt, og at Mona inntar en offerrolle og skaper en ubehagelig situasjon både for meg og henne, da jeg på ingen måte har sagt noe annet enn at jeg ikke trenger to legetimer og derfor ikke vil betale for to. Dette skrev jeg også inn på "andre henvendelser" klart og tydelig før jeg fikk tildelt legetimen med henne.