En dårlig opplevelse

Jeg var hos denne legen for å sette bytte P-stav, da min vanlige fastlege var sykemeldt. Første inntrykket var greit, og hun virket hyggelig.
Jeg har hatt dårlig erfaring tidligere med at leger ikke helt vet hvordan det gjøres, så jeg spurte flere ganger om det var et inngrep hun var kjent med. Jeg skjønner veldig godt at allmennleger ikke kan være eksperter på alt, og det var derfor jeg spurte om hennes erfaring. Hun sa at det skulle gå kjempefint, så vi satte i gang. Hun skulle først fjerne den gamle p-staven og det er vanligvis ett veldig lite inngrep med ett snitt på under 5mm. Hun styret og ordnet og jeg kunne kjenne at det nappet i alle fingrene når hun kom borti masse nerver, og jeg måtte stoppe henne flere ganger. Hun rotet rundt i armen min i langt over en halvtime og unnskyldte seg flere ganger underveis og sa at den var vanskelig å få tak i. Det ble både smertefult, pinlig og blodig. Hun fant til slutt P-staven og fikk den ut og satte inn den nye, etter å ha lest bruksanvisningen.. Når vi kom tilbake på kontoret hennes fikk jeg se at hun hadde googlet(!) hvordan man skulle gjøre det, og hun lo og sa hun måtte sjekke det opp. Helt greit det sikkert, men det var jo derfor jeg hadde spurt om dette var noe hun kunne fra før. Jeg trodde i to uker etter inngrepet at jeg hadde fått nerveskade i armen, jeg kunne ikke løfte den mer enn 20 cm uten lyn som gikk gjennom armen. (Jeg har hatt 4 P-staver tidligere og vet at det ikke er normalt). Heldigvis forvant det da jeg tok stingene, hun har sydd altfor nær eller i en nerve. Når det ene stinget gikk kjentes det ut som fingeren min skulle forsvinne samtidig. Nå har jeg ett arr på omtrent 3,5 cm på overarmen (som i tillegg går motsatt vei av hvordan man vanligvis snitter) slik at det krysser de tidligere små arrene mine. I tillegg har huden "løsnet" fra kjøttet under, slik at det ser ut som fettpose eller lignende når jeg bøyer armen. Jeg vet at P staver kan sette seg fast og til og med forsvinne. Jeg skulle bare ønske at hun kunne innrømt det når hun var på dypt vann og heller fått hjelp enn å grave seg lenger og lenger ned. Jeg har ingen funksjonssvikt, men det er absolutt ikke pent å se på, og vil aldri bli bra igjen. Jeg skal aldri til denne legen igjen.