Uempatisk og nedlatende

Jeg er svært misfornøyd med denne gynekologen da hun ikke tar noen problemer, spørsmål eller følelser på alvor. Hun er nedlatende, har fryktelig dårlig tid og mener at man umulig kan være plaget når man beskriver sine problemer og plager. Hun stiller spørsmålstegn ved alt man presenterer og svarer overlegent på spørsmål man har knyttet til prøver/prosesser. De fleste som er innom gynekologen er tross alt ikke gynekologer selv, så her burde det være mulig å få et rolig og ordentlig svar.

Etter tilbakevendende plager ringte jeg og ble per tlf spurt tre ganger om jeg hadde gått på en antibiotikakur nylig og avkreftet tre ganger, hun hadde åpenbart stor mistanke om at jeg hadde motivasjon for å lyve. Løsningen fra hennes side ble å søke seg opp på nett eller gå til fastlegen.

Prøveresultatene lå to uker hos legen uten at jeg fikk svar, telefontiden er på én time i uken og ringer man resepsjonen utenom denne ene timen blir man som regel møtt av en like kjip dame som ikke har tid til å prate eller gi generelle råd.

Timen jeg hadde hos henne gikk jeg gråtende fra og unner ingen andre å oppleve det samme når man er i en så sårbar situasjon i utgangspunktet. Jeg er ung og ser dessverre at det er flere voksne som har problemer med å ta unge mennesker på alvor, selv helsepersonell. Etter å ha lest andre vurderinger her ser det likevel ut som at flere aldersgrupper har erfart gynekologen som uempatisk og stresset.

Vennlig hilsen en som ville gått for en annen gynekolog.