Uhøflig og avvisende

Vår 1-åring hostet og hadde feber. Bøhmer ble utsendt på hjemmebesøk ettersom legekontoret grunnet Corona ikke mottar personer med luftveisplager. Han tvinger 4 min før avtalt oppmøte med beskjed om ca. 15min forsinkelse. Han ber om å møtes utenfor blokken ved ankomst. Dette reagerer vi på, da vi jo har et sykt barn. Forespørselen aksepteres imidlertid av oss. 20 min senere ringer han igjen. Da hevder han å ha stått utenfor i 5 min og sier at han nå drar videre, og at vi heller får ta sønnen vår til legesenteret. Han får forklart at han er utsendt nettopp fordi de ikke mottar pasienter med symptomer som vår sønns. Han får videre forklart at han må ha dratt til feil adresse, da vi ville sett ham hadde han vært utenfor. Han insisterer på å ha møtt på rett sted, men sier at han skal gå tilbake. 5 min senere ringer han igjen. Nok en gang er han på feil sted, men hevder å ha gått riktig. Han spør nå om det er oppgang A eller B. Vi har ikke oppgangen med bokstaver. Jeg spør om han i det hele tatt er i Landingsveien på Jarbakken. Det viser seg at han er i Hovseterveien i et helt annet borettslag. Igjen forsøker han å få oss til å dra til legesenteret. Han sier vi bør være takknemlige for den ekstratjenesten det er at legen kommer på hjemmebesøk. Jeg informerer om at jeg generelt syns det er et flott tilbud, men at han jo faktisk ikke har kommet på. noe besøk ennå. Jeg insisterer så på at han faktisk møter opp. Han sier så at jeg kan bli stående utenfor og "vente og se om han dukker opp". Ja vel, sier jeg, og blir stående i kulda med mitt gråtende, febrile og hostende barn. 5 min senere dukker han opp. Han unnskylder seg ikke på noe tidspunkt. Stemningen er anspent, men han gjør en helt ordinær undersøkelse. 10 min senere går han. Han sier ha det. Vi er svært misfornøyde med pasientbehandlingen.