Lite interesse for pasienten

Har hatt Dr. Kaur i noen år nå og forsøkt i gi henne mange sjanser. For enkle «inn-og -ut» henvendelser fungerer hun greit. Trenger man antibiotika, sykemelding eller en henvisning får man det. Men jeg får alltid inntrykk av at hun vil ha meg fortest mulig ut døra. Hun stiller sjelden oppfølgingsspørsmål og det har skjedd flere ganger at jeg har fått SMS eller telefon i ettertid fordi hun glemte å si noe viktig, noe som forsåvidt er bra, men som ville vært unngått hvis hun hadde tatt seg litt bedre tid. Flere ganger har hun skrevet ut antibiotika uten å undersøke meg i det hele tatt (også før korona). «Det er sikkert det» holder ikke synes jeg... Jeg føler ikke at hun lytter til det jeg sier, men i stedet slenger ut råd i som ikke alltid stemmer med rådet hun ga forrige gang. Og ofte er basert på personlige erfaringer og ikke forskning. Hun husker meg ikke fra gang til gang, selv om det var kort tid siden jeg var der sist. Jeg forstår at hun sikkert har mange pasienter, men på en oppfølgingstime forventer jeg at legen sjekker journalen i hvertfall for å huske hva der gjelder. Og en ting til som har irritert meg: En lege bør være et godt forbilde for riktig bruk av munnbind, men Dr. Kaur har sitt kun over munnen og ikke nesa... Jeg har begynt å gå privat nå til jeg får en ny fastlege for dessverre stoler jeg ikke på Dr. Kaur.