Overlegen og dårlig helhetsinntrykk

Jeg byttet til dr. Østhus på nyåret 2019, etter å hatt en flott fastlege i mange år et annet sted i landet. Har ikke vært mange ganger hos Østhus siden byttet, men jeg har så langt ikke vært særlig imponert over helhetsinntrykket.

Opplever at hver gang jeg kommer til en legetime, så er fastlegen alltid forsinket (som kan være forståelig). Ved siste legetime var legen over 10 minutter forsinket (og var synlig tilstede i resepsjonsområdet) uten at han var opptatt med noe.

Da jeg omsider fikk komme inn og timen startet, så var ikke Østhus forberedt på noe. Det virket ikke som at han visste hva jeg hadde bestilt time for (til tross for at jeg hadde beskrevet dette tydelig og konkret i timebestillingen). Brukte dermed mye tid på å "fylle inn" der det manglet informasjon (som man skulle tro allerede lå i journal fra tidligere).

Mitt inntrykk av legetimen og Østhus som lege, er at han (dessverre) virker lite imøtekommende, overlegen, har hastverk, er generelt uinteressert i det som blir fortalt og for det meste sitter "klistret" til PC-skjermen foran han. Det oppfattes heller ikke som at Østhus er interessert i å finne ut av hvordan han kan bistå med hjelp eller videre henvisning, men heller at man helst skal finne ut av hvordan "systemet" fungerer (ved å ringe selv).