Misvisende

Jeg kom til legen min for oppfølging av sykemeldingen min, og han sa «livet går videre». Dette følte jeg var totalt uansvarlig å si som lege. Jeg jobber selv i feltet, og vet at livet går videre. Føler man kvier seg for å be om videre sykemelding, når det er det fysioterapeut og sykehuset som jeg opererte hos, anbefaler meg. Ser stadig på PC skjermen og sier at det popper opp meldinger fra NAV, og jeg tenker at han da burde jobbe for NAV isteden. Etter å ha rådført meg med han om å jobbe igjen, hvor jeg økte fra 50-80% i løpet av kort tid, har han aldri spurt hvordan det er med kneet på jobben. Han husker sjeldent sykehistorien min, som skaper en stor usikkerhet. Vært hos han hver 14 dag etter operasjonen i juni. Måtte også be fysioterapeuten min om å skrive til han, da jeg følte han gjorde narr av meg, og ikke så hva som var best for meg. Jeg vet selvfølgelig at jeg skal opp til 100% igjen, men når jeg er der for å forklare at «nå er det 80% som fungerer», bør han ta meg på ordet. Og også med bedre forståelse. Vurderer å bytte fastlege.