Ikke ivaretatt eller sett

Jeg tviler ikke på at Kristina Sole er kompetent nok til å være en dyktig gynekolog, men jeg kommer ikke til å dra til henne igjen. For meg er det viktig å bli møtt med empati og forståelse når man kommuniserer at man er nervøs og ukomfortabel, og i dette tilfellet ganske redd da noe gjør vondt i underlivet, og det er en helt ny og ukjent frykt som man ikke vet om er farlig eller helt ufarlig.
Min time begynte med at jeg kom inn 20 minutter senere enn avtalt, noe som i utgangspunktet ikke er noe jeg henger meg opp i, men når jeg da blir avbrutt midt i mitt svar på "Hvorfor er du her idag?/Hva kan jeg hjelpe deg med idag", fordi "vi rekker nok ikke alt dette idag" selv om jeg hadde fått beskjed om at det skulle gå helt fint å få til det jeg ønsket på en time på telefon noen dager før, og da skjønner at hun har tenkt til å bruke min time på å ta igjen forsinkelsen, føles det veldig dumt. Når resten av timen (selve sjekken og celleprøven) fyker avgårde uten noe informasjon om hva hun faktisk gjør eller hva hun tenker "feiler meg" og jeg innser når jeg har gått ut at ikke har fått noe informasjon om hvordan jeg skal ta medisinene jeg har fått resept på, blir liksom hele opplevelsen feil for meg. Å betale 1910 kroner for 15 minutter hvor jeg bare føler meg i veien og dum som tydeligvis ikke skjønner hva hun tenker, siden hun ikke sier noe, er bare helt bakvendt :( For de som skulle ønske en direkte og taus time i stolen, så er hun sikkert helt perfekt for dere. Det ble dessverre helt feil for meg. Neste gang håper jeg å treffe på en gynekolog med mer empati og forståelse, så jeg slipper å være ukomfortabel og forvirret.