Oversett om underlivsplager

Følte meg ganske oversett og hun var lite forsiktig under undersøkelsen, selv om jeg kom dit pga. et problem med smerte i underlivet. Hun tok ingen prøver, men satte meg på behandling. Synes dette var litt ubehagelig, jeg vil ikke være testkanin uten prøvesvar først.. Under ultralyd mumlet hun noe om cyster uten å være konkret med meg om hva dette betydde for meg. Følte hun ikke hørte på meg, og jeg ble fort kastet ut, selv for prisen jeg betalte for timen.

Måtte ringe dit flere ganger i etterkant pga. ingen bedring, og sekretæren jeg pratet med var utrolig hjelpsom og virket mer kunnskapsrik enn legen! Så stor kudos til fantastisk sekretær som både var støttende og informativ. Når jeg sist ble overført til å prate med Azita på telefon, var hun igjen ganske avvisende og sa rett ut at problemet mitt ikke kunne gjøres noe med. Etter å ha presset litt og gjentatt problemet mitt, kom hun endelig med forslag til et medikament. Er veldig kjipt å ha underlivssmerter i et helt år, bare for å ikke bli hørt på og føle at man blir gitt opp før en eneste prøve er blitt tatt av meg, her forventer jeg bedre respons av en privat lege for 1500 kr timen.

Ettersom en tidligere gynekolog på klinikken spesifiserte seg på underlivssmerter, forventet jeg i allefall noe kunnskap fra Azita. Her ble jeg ganske skuffet, og gjentar at jeg føler sekretæren hadde mer informasjon og også interesse for å fikse problemet mitt.

Til slutt vil jeg rose Azita for at hun faktisk ga meg medisiner, og jeg har prøvd flere forskjellige av henne. Og hun er nok utmerket til det meste av "standard" gynekolog-arbeid. Men problemstillinger om underlivssmerte/vestibulitt/vaginisme så hun ut til å ha veldig lite kunnskap om, og når man kombinerer dette med å føle seg oversett/bagatellisert, føles det ikke verdt prisen. Neste gang velger jeg Aleris eller annen klinikk med spesialister innenfor min problemstilling.