Veldig dårlig inntrykk

Etter å valgt Medicus med omhu og lenge forberedelser i forkant av min første g-u med celleprøve, ble møtet med legen alt annet enn det positive inntrykket jeg hadde av Medicus. Han virket lite interresert og empatisk, og tross en omstendig god henvisning ble jeg ikke ivaretatt og møtt med forståelse eller kompetanse.

Timen holdte på å bli avslutta før den var begynt, i det jeg prøvde å fortelle om traumene mine og hva som burde tas hensyn til underveis. Sykepleieren som først var med måtte og gå rett før undersøkelsen skulle begynne, og en ny kom inn, altså mye uro, og alt annet enn hva henvisingen sa om ro, tydelighet og tillit.

Til slutt var det den nye sykepleieren som måtte ta over kommunikasjonen å trygge situasjonen, i det legen selv kom med serdeles ufine kommentarer, å det som oppleves som direkte victimblaming. Det ble heller ikke gidd beskjed i forkant av at instrumentet og celleprøven ble tatt, og eneste tryggheten jeg hadde var en sykepleier som på avstand forsøkte kommunisere med meg.

Etter timen fikk jeg traumereaksjoner, som lett kunne vert ungådd om legen hadde lest henvisningen før timen og vert forberedt og kommunisert bedre.

Jeg kan ikke si annet enn at jeg er svært skuffet, og blir i framtiden å velge en annen lege. Selv om Medicus som klinikk virker veldig moderne og proff, kan jeg ikke si det samme om legen.