Skeptisk og lite fleksibel

Jeg er innflytter til byen og byttet fastlege i starten av året i denne forbindelse. Har nå hatt fire timer/møter med vikaren, [navn fjernet av moderator], og ingen av gangene har jeg fått det jeg ønsker. Hun er lite imøtekommede, skeptisk til det jeg sier og ber om, og generelt veldig lite hyggelig. Hun kikket overfladisk på meg når jeg satt i venterommet og drar absolutt ikke på smilebåndet av noen som helst ting. Jeg ønsket for eksempel en generell helsesjekk med blodprøve som jeg har hatt mange venner som har gjort, og da ble jeg møtt med en holdning om at det var ikke noe man bare gjorde, og om jeg hadde noen spessielle plger. Jeg ønsker å bli møtt med "Ja, selvfølgelig. det er lurt å følge med på helsen så du kan sammenligne over tid". Hadde booket dobbelttime for å fjerne føflekker, og da avlyser hun den ene dagen før pga. korona så hun kunne ikke være i samme rom som meg så lenge, og så når jeg kommer til timen så sier hun at "nei, det rekker jeg ikke, da må du bestille ny time". Altså - jeg bestilte jo time for å fjerne føflekk... Jeg bestilte jo ikke time for å få beskjed om at jeg må bestille ny time. Oppleves derfor som veldig lite effektiv og forstpeslesfull. Savner holdninger som "Ja, det skal vi få til", og "Ja, da prøver jeg å være litt kjapp så får vi til det". I tillegg er hun alltid minst 15 minutter forsinket. Jeg kommer på bakgrunn av dette til å bytte fastlege og håpe på noe bedre. Har for øvrig vært veldig fornøyd med behandlingen fra labben på Edda Legesenter som tar blodprøver. Jeg har sprøyteskrekk men opplevde at de var imøtekommende og ble ikke stresset av at jeg var det. De foreslo også å bruke en litt mindre sprøyte siden jeg var så redd. Dette syntes jeg var kjempebra!