Dårlig kommunikasjon

Mahmod er egentlig en ok lege, men tar ikke dine følelser på alvor.

Jeg ble veldig frustrert da han ikke kunne fortelle meg om jeg var i risikogruppen for å få korona eller ikke.

Jeg ble innkalt til influensavaksine fordi jeg var i risikogruppen, ble deretter fortalt at jeg ikke var i risikogruppen da jeg møtte opp for å ta vaksinen, at det var feil, og at legesenteret var tom for vaksine.

Jeg ble ganske frustrert og forklarer Mahmod at denne informasjonen burde han være sikker på. Jeg måtte blant annet forklare sjefen min om at jeg kom til å bli syk pga birkninger fra vaksinen. Jeg har ekstrem sprøyteskrekk, og hadde forberedt meg i flere uker med mye angst rundt denne vaksinen.

Mahmod prøver bare å le hele situasjonen vekk og tar meg ikke på alvor. Han ber meg på en frekk måte om å roe meg ned og at det ikke hjelper å bli sint.

En uke etter blir jeg ringt og fortalt at jeg likevel kan få vaksinen, selvom jeg sist ble fortalt at jeg ikke var i risikogruppen, da takket jeg likevel nei.

En stund senere blir jeg ringt opp av Mahmod hvor han forteller meg at jeg kan få koronavaksinen fordi jeg er i risikogruppen?!

Jeg blir naturligvis ganske frustrert over den misvisende informasjonen han gir meg. Er jeg i risikogruppen eller ikke?

Han kan ikke gi meg et ordentlig svar, og det er ikke slik en fastlege skal være. Han gir meg mye ulik informasjon og virker som han sier alt for ikke å tape ansikt da han har gjort feil. Hvis han gir feil informasjon klarer han ikke å ta på seg det ansvaret.