Kunnskapsrik, blid, trygg og beroligende

Jeg har hatt Bent Joro som fastlege i mange år og er veldig godt fornøyd. Jeg blir alltid tatt imot med et smil og med spørsmål om hvordan det går med meg. Det virker som han alltid har god tid selv om jeg vet at han ligger etter skjema. Han gir øyekontakt, er oppriktig og aldri redd for å si hva han mener når jeg spør om noe. Han er kunnskapsrik og gir meg gode forklaringer på de sakene jeg måtte ta opp. I tillegg er han en god samtalepartner noe jeg setter veldig pris på. En annen fordel er at han sier høyt det han skriver inn om meg i pasientjournalen. Dette er betryggende. Noe som også er viktig for meg er at fastlegen min henviser meg videre hvis det er behov. Det gjør Joro. Jeg går aldri til ham med redsel for at jeg ikke skal bli tatt på alvor. Noen ganger har jeg måttet gå til Joro uten timeavtale. Selv da har jeg bare blitt møtt med velvilje både på forværelset og av Joro selv. Det er ikke rart at han, og andre fastleger, er forsinket mange ganger med tanke på alt uforutsett som kan skje i løpet av en arbeidsdag, det være seg slike som meg, tilkalling av ambulanse etc. Jeg synes Joro, og andre fastleger, bør møtes med mer forståelse fra pasienter når det gjelder dette.