Helt feil behandling - fikk traume

Jeg har vært hos Sveinung Eide flere ganger og ved den siste anledningen fikk jeg så dårlig behandling at jeg har brukt lang tid på å komme meg psykisk.

Ved mitt siste besøk hos Eide hadde jeg bestilt time for å få en henvisning til gynekolog for å ta min første livmorhalsprøve. Dette er vanligvis utført av fastlege, men siden jeg har et traume fra tidligere voldtekt (som jeg informerte han om) tok jeg det som en selvfølge at jeg skulle bli henvist til spesialist. Eide sa at det ikke fungerte slik og at han var nødt til å gjøre det. Etter mye om og men, og tårer satte jeg meg i stolen og lot han utføre undersøkelsen på meg mens jeg gråt og hikstet. Jeg husker godt at jeg så vidt klarte å spre bena. Han insisterte på at det ikke gjorde vondt og at hvis jeg ikke slappet av så ville det kanskje gjøre vondt. Naturligvis gjorde det veldig vondt - slike traumer fungerer ofte slik. Jeg tror egentlig ikke det er nødvendig for meg å beskrive noe nærmere hvor utrolig upassende denne behandlingen var og at dette på ingen måte var riktig.

Ved flere tidligere besøk opplevde jeg at han hadde svært liten evne til å kommunisere slik at jeg følte meg hørt og respektert - men dette er egentlig sekundært ift mitt siste besøk. Jeg skriver denne tilbakemeldingen fordi jeg ikke vil at noen andre skal bli satt i en slik situasjon.

Jeg har ingen forventninger om å ha god kjemi med min fastlege. Det er dog forventer av min fastlege er at de skal lytte til pasienten og se sin begrensninger.