Smilende og tilstede, men med unødvendige holdninger på ett punkt..

Alltid blid, imøtekommende og lyttende. Hun brukte mye tid på å sende skjemaer og div til NAV for meg. Det eneste problemet jeg hadde med henne var hennes rigide meninger om rus. Jeg var så "dum" og var ærlig med henne om at jeg har prøvd rusmidler på fest tidligere i livet, og dette ble hengende over meg. Jeg hadde nærmest noe å bevise når jeg skulle få B-prepararer, og selv om jeg aldri har vært narkoman eller har rørt sprøyter ville hun likevel teste meg for hepatitt når jeg en gang hadde litt lave leververdier. En venn av meg (med barn) gikk også til henne, og fikk bekymringsmelding til barnevernet fra henne grunnet at hun var ærlig og fortalte hun hadde prøvd hasj en gang. Jeg synes et litt mer åpent sinn og forståelse uten fordommer på dette feltet hadde gjort Tone Cathrine til den perfekte lege, for ellers er hun fantastisk på alle måter og tar deg som pasient på alvor. Dessverre gjorde det at jeg følte meg dømt som rusmisbruker grunnet tidligere uheldige valg at jeg byttet lege. Har du ikke vært like dum selv, gå for Tone Cathrine!