Veldig ubehagelig pasientopplevelse

Om hun er faglig dyktig vet jeg ikke, men hun er i alle fall utrolig dårlig på pasientbehandling. Fra det øyeblikket jeg kom inn på behandlingsrommet opplevde jeg henne som arrogant, nebbete og nedlatende. Hun snakket til meg i en på kanten til frekk tone i selv de enkleste beskjeder, og svarte uinteressert og lite forståelig på mine spørsmål. I selve behandlingen oppleves hun brå, lite informativ og uoppmerksom på mine signaler. Hos andre behandlere er jeg vant med at de informerer og inkluderer meg i hva som er neste steg for å trygge meg som pasient. Til tross for at behandlingen var mer ubehagelig enn det jeg mener den hadde behøvd å være så var ikke det det verste med denne opplevelsen. Det var nemlig måten hun sånn generelt snakket til og oppførte seg mot meg på. Kanskje hadde hun en dårlig dag privat, men det skal ikke gå ut over pasienten som er der i en sårbar situasjon og forventer å bli møtt med profesjonalitet og medmenneskelighet. Det minste jeg forventer er å bli snakket til på en ordentlig måte.