Dårlige mellommenneskelige evner

Lege med dårlig mellommenneskelige evner. Jeg har helseangst og trenger en lege som trygger og forklarer godt. Det fant jeg ikke her.

Hun var vanskelig å forstå og ble irritert når jeg ikke forstod. Når jeg uttrykte at jeg var bekymret brukte hun mer tid på å se på dataskjermen enn å prøve å betrygge meg.

På en legetime der hun ønsket å ta ulike undersøkelser brukte hun stoppeklokke som pep hvert 10. minutt, slik at jeg følte jeg måtte skynde meg ut. Undersøkelsene ble en ubehagelig opplevelse der hun ikke forklarte hva hun gjorde og jeg måtte selv spørre om det så greit ut eller ikke. Hun virker også noe usikker faglig, som er ubehagelig å kjenne på hos fastlegen.

Hun ene som sitter i resepsjonen var ikke noe behjelpelig eller hyggelig. Når jeg ikke fikk svar på prøvene, prøvde jeg å ta kontakt med legesenteret, men fikk beskjed om at jeg måtte bestille time for å få prøvesvar. Disse fikk jeg med en gang når jeg ringte sykehuset selv.

Dersom du har behov for en lege som trygger, forklarer og er lett å kommunisere med ville jeg valgt en annen.