FIKK RIKTIG MEDISINSK HJELP DA DET NESTEN VAR FOR SENT

Jeg 73 år har hatt problemer med øynene mine over lang tid. Tenkte at slikt problemer må en vel leve med når en blir gammel. Etter en stund så endte problemene opp i skjærende smerter, unormal høy grad av lysømfintlighet og sandfølelse. Jeg kunne ikke kjøre bil pga lyset. Det ble krise. Gikk til min dyktige optiker. Ble registrert kraftig betennelse i øyeoverflate og store skader på begge hornhinnene mine. KRISE. Fikk en henvisning via min helseforsikring til "EN" øyeklinikk. Etter en stund så gikk jeg til min dyktige optiker og sa at jeg ikke følte noen forbedringer og ba om hjelp. Optikeren min sier, du er jo hos FEIL øyelege. Du MÅ få henvisning en SPESIALIST for TØRRE ØYNER. Jeg kontaktet min helseforsikring Vertikal Helse og fikk ny henvisning til Øyehelseklinikken/Tørrøyehelseklinikken. Legen min Sten Ræder hos Øyehelseklinikken bekreftet at jeg burde ha kommet til DE tidligere med SLIKE problemene. Kort tid etter merket jeg en klar forbedring. Men det tok ca 1 år å få orden på problemene mine. Jeg har fått utmerket service og oppfølging av Øyehelseklinikken. Jeg føler at jeg har blitt ivaretatt på en utmerket faglig og trygg måte og i dag har jeg ingen problemer å snakke om. Jeg er 73 år og da må en leve med noen alderdomstegn og at ikke er 100% OK. Det er livets gang. Derfor er min klare anbefaling at en ikke bare gå til "EN" øyelege, men gå til "RIKTIG" øyelege med "RIKTIG" kompetanse. Forskjellen på behandlingen ble som dag og natt. Og ikke vent til du ikke kan se i dagslys som jeg da gambler du med synet ditt. Jeg har brukt linser i over 8 år og det sammen med alder og redusert naturlig væsketilførsel til øynene kan være en medvirkende årsak til mine akutte problemer. Sjekk at du bruker RIKTIG type linse også. Takker personalet på Øyehelseklinikken. Med hensyn til kostnader i denne saken så så er alle kostnader dekket av min private forsikring Vertikal Helse. Takket være meget rask faglig avgjørelse av Vertikal Helse så kom jeg til riktig behandling, til riktig sted og til kritisk viktig riktig tid for å stoppe den negative utviklingen. Nu har jeg bestilt nye briller og ser lysere inn i hverdagen.