Noe nonchalant

Jeg opplever Marte som noe nonchalant og uinteressert. Jeg opplever henne dessverre som lite empatisk. Hun for så vidt hyggelig, men ikke på den måten en ønsker fra en lege. De gangene jeg har vært hos henne har jeg blitt møtt med en ovenfra og ned holdning jeg ikke er komfortabel med. Hun virker å ha en del kunnskap, men får følelsen av at jeg er til bry og at de problemene jeg kommer meg ikke er viktige nok og at hun egentlig ikke har tid til at jeg er der. Hun ser mer på PC skjermen enn på meg når jeg forsøker å forklare problemene jeg kommer med. Jeg tviler ikke på at hun er en fantastisk lege hvis du kommer med alvorlige symptomer eller skader, men kommer man med "vanlige" plager som hodepine, plager i en arm etc, blir det mer eller mindre avvist å sett på som stress eller angstsymptomer. Og det er helt greit, men det kan være greit med en beroligende tone når man kommer med en plage som gjør at en oppsøker lege. Jeg dro til henne med et ønske om å utrede migrene, som jeg har fått påvist av tidligere leger, men hun mente det ikke var migrene og kun stress. Ble ikke henvist videre og fikk ingen andre råd enn å bare slappe av, bruke smertestillende ved behov og unngå å få hodepine. Eventuelt komme tilbake om det ikke blir bedre. Blir å bytte fastlege så snart det lar seg gjøre.