Flott person og god lege

Det er ikke noe hemmelighet at det finnes mange merkelige leger i Trondheim, og da jeg flyttet hit virket det som jeg fant den ene "skumlere" enn den andre. Jeg hadde en lege som gav meg resepter på alt mulig uten noen spesiell grunn, en som praktiserte på en slik måte at jeg følte at jeg var med i en skrekkfilm (les Frankenstein) og min absolutte favoritt var han som skulle gjennomføre en undersøkelse som tilsa at jeg måtte kle av med på overkroppen, og jeg fikk ros for min byste.

Når jeg endelig fant Anders Folven i denne jungelen av merkelige leger, ble jeg lykkelig. Han er svært proff, han tar meg på alvor og bortsett fra barnelegen jeg hadde på 80 tallet så er Anders den beste legen jeg har hatt. Jeg får time, han er tilstede, og det virker som han bryr seg oppriktig. Han er den første legen jeg har opplevd som har ringt bare for å høre hvordan det går med meg. Han lever sin profesjonsidentitet til de fulle og selv om jeg nå har flyttet x-antall mil fra Heimdal, så kjører jeg heller de 40 minuttene det tar, eller de timene på buss, for å komme til han. Så langt det lar seg gjøre, så skal jeg ha ham.