Rettferdig og samarbeidsvillig

Etter 78 års erfaring med noen leger og behandlere etc, kan jeg med sikkerhet si at dette er en lege som har pasientfokus. Alle av dem, er jeg sikker på. Det å kunne være en medspiller i eget behandlingsløp, konklusjoner, problemstillinger/løsninger er noe som gir en følelse av å ha styring i eget liv. Den forståelsen kommer raskt, fryktinntrengende, men også befriende. Legen er rettferdig, streng, men forståelsesfull og har mye omsorg i seg.
Følelsen av at dette er DIN fastlege, tror jeg forekommer ved første konsultasjon/møte, hvis man selv kan klare å hjelpe legen med å hjelpe deg. Lett å prate med.
Konstruktiv kritikk, er at det kan kanskje oppfattes som (fra en med tillitsproblemer og paranoide episoder) at han er _for snill, jatter med, lar deg egentlig styre skuta alene, og er enkel, for å få jobben unnagjort, hvor alle blir fornøyde. For han er intelligent, smart, erfaren og kunnskapsrik, så det å treffe pasienten på riktig måte, er han farlig dyktig på. Kan fort glemmes at han ikke er kompisen din, men en lege som gjør en bra legejobb. Ikke hans feil i utgangspunktet, når en pasient ikke har snakket med annet enn egne destruktive tanker i sitt eget hode de siste årene.
At han ,som sikkert alle fastleger, jobber seg ut av posisjon til å utføre heldig helsehjelp, er etter min oppfatning uavhengig av at han jobber mye, at han har stålkontroll og passer på pasientene sine. Selvom man kanskje til tider, i egen selvopptatthet, at man føler ting er urettferdig.
Er svært fornøyd med valget av denne lege, angrer egentlig også nesten hver dag, for det å plutselig ha en som hjelper deg til å virkelig starte jobbe med eventuelle problemer, visste jeg ikke skulle bli tøffere og mer utfordrende enn å fortrenge, lukke øynene for alt, og holde ut så godt man kan. Men kanskje...vi kan fikse meg allikevel.
Negativ kritikk, er at jeg ikke alltid forstår teknikken hans, for jeg blir jo frustrert av å ikke få det jeg mener jeg trenger, der og da, og mener da at dette er så feil og urettferdig, men, jeg har liksom mer troa på en med 20 års erfaring, enn mitt eget ego og tålmodighet, sånn til syvende og sist. ...Jeg tror ikke man trenger å ha det _litt fælt engang, for at han skal bry seg om pasientene sine.

Takk
Du er verdsatt