Stolt, kvass og kverulerende lege med usedvanlig god tid

Jeg hadde blitt anbefalt Anna etter et veldig uheldig tilfelle med en vikar som overtok for min gamle lege ved en tidligere anledning under alvorlig sykdom og uføretrygd, som medførte årevis med belastning for meg med avslag under rettigheter for å kunne forsørge meg selv. For å skåne meg videre i fremtiden, ble jeg i 2021 anbefalt å bytte til Anna Stavdal - som min behandler gikk god for & kunne foreta et åpent samarbeid mellom oss alle 3. Grunnet hennes interesser til mitt eget beste - hadde jeg en svært god følelse i møte med Anna, som gav åpen tillit & tålmodighet fra min side under konsultasjonene med henne. Det som i motsetning har inntruffet utover 2022, har overgått alle tidligere erfaringer på et så negativt plan at belastningene har påført en rekke uheldigheter på helsesituasjon og stadig forskjøvet samtlige nødvendigheter betraktelig. Kommunikasjonen har vært svært begrenset og lite mottakelig, og hensikten med fastlegeordningen generelt virker helt snudd under grunnprinsipper i hennes praksis. Mye av tiden blir brukt til legens behov for å uttrykke seg og "forklare" hvordan ting fungerer - og samtlige emner og fokus forskyves dermed fra pasientens tid.

Jeg har opplevd svært begrenset villighet til utredning eller relevante henvisninger, og man kommer rett og slett ikke særlig langt i progresjonen.
Forslag kan stadig konkluderes med negative beslutninger før de i det hele tatt er blitt prøvd - og på tross av å motbevise disse virker stolthet å være en for sentral faktor i hennes tilfelle, som frasier ansvar. Veldig usikre og svingende signaler frem og tilbake, opp, ned og frem igjen. Rett og slett en utrolig slitsom reise for en alt sårbar pasient som har ført til betydelig usikkerhet.

Jeg håper i det minste, at ingen trenger å ta del av samme opplevelse som meg.