Lite imøtekommende, sur, stressa og mangler empati

Lite imøtekommende, mangler empati og gir deg følelsen av å være til bry. Følgende er skrevet i en annen anmeldelse av TB, og jeg kunne ikke sagt det bedre selv: "Hun har en meget belærende og sur måte å snakke til andre mennesker på og jeg forstår ikke at hun kan være i dette yrket overhodet, hvor jobben tross alt går ut på å møte og hjelpe mennesker"

Selv om jeg i forbindelse med et svangerskap var der relativt hyppig, kjente hun meg aldri igjen og det virket heller ikke som hun tok seg tid til en kikk i pasientjournalen i forkant av besøkene. Feks ber hun meg en gang om å komme tilbake uka etter, fordi noe krevde oppfølging. Da jeg kommer tilbake, ser hun på meg som jeg aldri har vært der tidligere, og jeg må selv forklare at jeg er der fordi hun ønsket å følge opp tilstanden min.

Men det var først da jeg var der med sønnen min for første gang, at jeg skjønte at det virkelig var på tide å bytte fastlege. Hun hilste ikke på han, så ikke på han, var stressa og virket lite interessert. Vil ikke at sønnen min skal være livredd for å gå til legen, så byttet med en gang vi kom hjem etter besøket.