Får ikke til dialog

En lege som er vanskelig å bedømme. Første inntrykk var helt greit; snill dame, litt rolig og tilbakeholden kanskje, men det var helt greit.
Når jeg ba om test eller henvisning til spesialist ble det gjort, noen ganger litt motvillig.
Etter hvert ble det tydelig at det å få til en god dialog med henne er vanskelig til umulig. Delvis kan det være språklige utfordringer. Må ofte gjenta flere ganger før jeg får inntrykk av at nå har hun skjønt hva jeg vil. Det er alltid vanskelig å vite hva hun egentlig har forstått, hun viser heller ikke hvorvidt hun har forståelse for pasientens situasjon. Fakta teller mer enn mennesket.
Det har vært flere faglige spørsmål man skulle tro en fastlege kan svare på, men som jeg ikke fikk svar på. Misforståelse, ikke kunnskap eller ikke villig?
Delvis litt autoritær og skarp.

Tilliten til henne som fastlege er borte nå, og jeg gruer meg heller til neste time enn at jeg har håp om å få den hjelpen jeg trenger.

Sammenfattende kan man vel si hun er grei for hverdagslige legeting, men så fort det blir mer komplisert og sammensatt, er det håpløst.