Nedlatende og frekk

Jeg ringte legekontoret og lurte på om jeg kunne få hjelp til en telefontime, fordi jeg hadde nylig flyttet til ny by, og sto på venteliste for ny lege der, og hadde fortsatt lege i gammel by. Legen ringte meg som avtalt, og etter å ha fortalt han at jeg er syk, og at jeg hadde akkurat flyttet til ny by, lo han hånelig, og sa det var «idiotisk» av meg å tro at jeg bare kunne ringe og få noe hjelp over telefon når jeg «åpenbart» skulle tatt blodprøver osv for forkjølelsen min. Han var oppgitt over at jeg ikke hadde vært på legevakten, og gjentok flere ganger «såpass skjønner du vell, at du ikke kan bare ringe hit og få noe når du skulle hatt en fysisk time». Jeg ble helt satt ut, og sa «hvis du skal være frekk, så gidder jeg ikke dette». Da svarte han «nei nå må du slutte å være arrogant og tro at det bare er å ringe hit…» osv. Jeg har aldri blitt møtt med en så nedlatende og frekk holdning fra en lege før, og jeg fikk null forståelse, og ingen hyggelig tone. Han er ikke min faste lege ellers, men fikk tildelt han fra legekontoret mitt, fordi min lege var sykemeldt. Jeg fikk likevel en e-respekt mot det jeg trengte.
Helt forferdelig opplevelse, og han fikk meg til å føle meg liten, dum, uopplyst og uvelkommen.