Styr unna

Jeg gikk til Georg Dimcevski for en gastroskopi. Jeg har gjort den undersøkelsen før, så jeg visste hva jeg gikk til. Jeg sitter igjen med en utrolig dårlig følelse. Under undersøkelsen så fikk jeg panikk da jeg ikke fikk puste og det samlet seg mye slim i halsen. Georg skriker at jeg må ta hodet bak, noe jeg gjør. Etter å ha gjort som han sier så begynner han å hisse seg opp med å si « lytt på meg, vi skal ikke ta denne undersøkelsen igjen - ta hodet bak» det viser seg at han ønsket at jeg skulle ta hodet frem. En slik undersøkelse er ikke bare ubehagelig men vondt i tillegg. Å ha en lege som ikke viser noe forståelse for dette, og i tillegg hever stemmen til en pasient i panikk er IKKE greit. Tok dette opp med han etter undersøkelsen der han spurte hva han hadde å beklage for. Han sa også at han gjorde det for meg, slik at jeg skulle få alle prøvene med en gang. Er det ikke opp til pasienten å bestemme om de trenger en pause, eventuelt om jeg heller ønsker å komme tilbake? Med en slange i munnen så kan man ikke kommunisere annet enn med kroppen, og mine kroppslige reaksjoner og ble ikke tatt seriøst hverken under undersøkelsen eller i samtalen etter. Anbefales ikke! Vil legge til at jeg hadde en utrolig god opplevelse med sykepleieren som var i rommet.