Lite profesjonell lege

Man kommer til timen og det er ingen andre pasienter som venter der, verken før eller etterpå. Det er jo bra men allikevel så foregår timen som om det er viktig å bli fortest mulig ferdig. Han har vært fastlegen min i mange år men da jeg går veldig lite til lege har jeg faktisk aldri møtt han før. Han lytter ikke, og når han stiller spørsmål så avbryter han deg så snart du begynner å svare. Før jeg hadde fått fortalt hva timen gjaldt hadde han konkludert med hva som skulle gjøres, men han gikk så bort fra dette senere. Dette til tross for at han enda ikke hadde undersøkt meg. Undersøkelsen tok vel 4-5 sekunder, og så tilkalte han en kollega som kom inn, og kollegaen brukte vel 7-8 sekunder på undersøkelsen. Etterpå ble det brukt mye tid på å skryte av hvor flink denne kollegaen var og at han nærmest var et supermenneske. Jeg syntes han også snakket nedlatende til meg ved flere anledninger. Jeg har tidligere vært hos andre leger med samme type problem, men da har de gjort grundige undersøkelser. Dette ble første og siste gang at jeg går til denne legen.