Lite empatisk og skuffende etter mange år som fastlege

Jeg har hatt Trond som fastlege siden 2016 eller lengre. Han er flink til å gi henvisning til spesialist eller ta prøver når det trengs. Samtidig viser han lite forståelse eller empati når helseplager gjelder psykisk helse, ikke bare kropp. Nå var det første gang jeg kom til han med psykiske plager og ble helt satt ut av hvor lite forståelse han viste, hvor arrogant han var og hvordan han klarte å få meg til å føle meg enda verre i en situasjon som jeg opplever som flau og sårbar i utgangspunktet. Det var siste gang jeg hadde time hos ham, har byttet til et annet legekontor. Allmennmedisin er et inkluderende begrep for all slags lidelser og de psykiske burde ikke blitt sett på som mindre alvorlige bare fordi de ikke er så godt synlige som influensa eller beinbrudd. Jeg er veldig skuffet over opplevelsen jeg hadde og fraråder alle å dra til Trond med problemer som sitter i hodet -man risikerer å føle seg enda verre. Ellers var jeg veldig fornøyd med selve legesenteret, systemet de bruker for timebestilling og øvrige ansatte på legekontoret.