kansellerte timen min uten å informere meg

Jeg byttet fastlege midt i et løp hvor jeg skulle undersøke en håndskade som det tok alt for lang tid før jeg fikk sjekket opp. Uheldig timing fordi jeg også hadde bodd et annet sted i en periode, og byttet skjedde automatisk siden jeg hadde stått på venteliste for å bytte til en annen lege.

Jeg hadde bestilt en time hos Henrik før fastlegebyttet skjedde, men siden jeg i mellomtiden hadde byttet fastlege, hadde Henrik da bestemt seg for å avlyse timen min uten å melde ifra til meg. Jeg møtte opp på legekontoret som avtalt, og også slik det stod oppført på Helsenorge. jeg satt lenge og ventet, og Henrik ropte inn flere pasienter. Etter å ha sisttet der en halvtime spør jeg henrik når det er min tur. Og først DA informerer han meg om at timen min er avlyst, til tross for at han har sett meg sitte der i en halvtime og han har kalt in 3 pasienter.

Jeg ble mildt sagt sjokkert over dette, og det medførte også at oppfølging av håndskaden da ble utsatt ytterligere. Jeg trodde at når man har en time oppført i Helsenorge, så skal legen gi deg behandling.

Jeg ble i etterkant informert om at det var skjedd en glipp, men jeg synes fortsatt ikke dette var en holdbar praksis/behandling av pasient.