Ikke godt inntrykk

Jeg begynte hos Tønseth etter å ha stått lenge på venteliste da min daværende fantastiske fastlege ble pensjonist. Tiltross for Tønseths rykte som en god lege for min kategori innenfor LHBT oppfattet jeg han som arrogant, veldig forutinntatt, noe fordomsfull og tidvis meget hånlig, samt at har en ubehagelig tendens til å mistenkeliggjøre og avfeie det man ber om hjelp om til å få undersøkt. Han var min fastlege i flere år. Han snakker også i en infantiliserende tone, noe som er lite egnet til å skape tillit hos et godt voksent menneske. Opp igjennom årene var det flere hendelser jeg har reagert på. Det har f.eks. vært konkrete, meget fysiske symptomer på to separate tilstander som begge ble vurdert til å ikke være noe som helst og at jeg «kjente for godt etter». Dette kunne jeg selvsagt ikke være enig i. Tønseth har vist lite interesse i å få undersøkt fysiske symptomer. Etter den siste opplevelsen byttet jeg fastlege og fikk god og rask hjelp, inkludert operasjon, så jeg er uenig i Tønseths vurdering av de to nevnte eksemplene. Forøvrig er alle henvisninger han har fortatt etter sterkt press fra meg som pasient, der jeg satt igjen med en oppfatning om at det ble gjort for at maset skulle ta slutt. Ikke vits å stå i kø her. Det finnes andre fullt ut kompetente leger.