Tar ikke psykisk helse seriøst

Dersom det er viktig for deg at din fastlege er kunnskapsrik om, og bryr seg om psykisk helse, så anbefaler jeg virkelig ikke Trond. Når det gjelder somatisk helse er han nok sikkert dyktig og har lang erfaring, men da jeg tok opp flere bekymringer og plager jeg har ifm. med min psykisk helse, og spesielt etter covid-lockdown, så sa han med en oppgitt tone "ALLE er jo psykisk syk i dag".

Jeg har ønsket utredning av ADHD i flere år, men har ikke turt å spørre tidligere, da dette ser ut til å være noe mange har fått for seg at de har, så da jeg endelig fikk med til å be om dette, svarte han på nytt "alle har jo ADHD i dag, er det fordi du vil ha pillene eller?" Det er kanskje den mest useriøse og nedlatende legen jeg har vært borti, på grunn av disse utsgnene han lirte av seg. En lege som ikke klarer å ta sine pasienter seriøst, og se de for den personen som kommer og ber om hjelp, har ikke noe på et legekontor å gjøre. I tillegg har kontoret telefontid mellom 9 og 10:30 som jo også er helt på tryne.... Ikke et menneske å få møtt eller pratet med.

Kan dog si at det var positivt at jeg fikk henvisning videre ved mistenkelig føflekk, men dette er vel det minste man kan forvente av en fastlege, så det gir ikke noe mer poeng.