Beste legen jeg noensinne har hatt!

Jeg ser jo på listen at meningene er veldig delte, og jeg tror dette dreier seg om noe så enkelt som personkjemi. Jeg har hatt GRUFULLE leger som jeg blir uvel av å tenke på, men som andre har vært fornøyde med. Og vi vet at mange av dagens legepasienter er håpløse hypokondere som legger unødvendig beslag på legene, og de har drevet med selvdiagnostisering og forventer at legen skal følge dem opp på alt de krever... Kanskje det er slike som klager?
Personlig kan jeg ikke begripe at det er mulig å klage på Shahid, jeg forventa bare å se 5-stjernere når jeg kom inn her.
Det eneste som er galt med Shahid er at han er en del av den norske fastlegeordningen. Det er begrenset tilgjengelighet og lang ventetid - men det kan man vel ikke klandre ham (!) for.
Jeg mistenker også at mange av klagerne er "godt voksne" som er vant til et Norge som leverte en helt annen kvalitet på helsevesenet - hvor man kjente legen personlig og de kom gjerne hjem og befolkningen ikke oppsøkte lege for den minste ting og dermed skapte lange ventetider.

Shahid er den beste legen jeg har hatt, og et nydelig empatisk menneske. Han har aldri (!) ringt for sent (bruker ikke telefon så ofte, men så at noen andre hadde klagd på dette), han gir seg ikke før han har undersøkt alt som er mulig (til tross for at jeg er litt gammeldags og sier "neida men det gir seg nok med noen dager/uker"), han er forberedt og stiller relevante spørsmål (noen virker jo som om de aldri har sett deg før, til tross for at man har vært der ørten ganger).

Jeg bor faktisk flere mil unna, men velger å tviholde på Shahid sålenge han praktiserer - så får det være med bompenger og passeringer og dritt, han er verdt det.