Uprofesjonelt legesenter, ok lege

Etter ~6 år takker jeg for meg, og det er dessverre ikke med særlig tungt hjerte jeg sier farvel.

Dette legekontoret har mange utfordringer. Jeg har valgt å skrive en evaluering fordi jeg ønsker å forventningsstyre fremtidige pasienter, men kanskje også mest for å gi legesenteret noen konkrete tiltak de kan forbedre seg på når det gjelder driften av legesentret.

Her er noen av de:
- Online bookingsystemet har kun timer veldig lenge frem i tid, så det er begrenset hva den funksjonaliteten egentlig er god for.
- De har utrolig lite kontroll på betalingssystemene sine. Jeg har opplevd å bli etter fakturert for tjenester de hadde glemt, det er andre leger som sender faktura enn din egen, de tar plutselig betalt for ting som å analysere blodprøver på egen faktura.
- De har ingen legesekretær lenger noe som gjør at det å kontakte legen over telefon er omtrent umulig. Det lengste jeg har sittet i kø er 1 time og 20 min. Det er ekstremt lenge for bare å forhøre seg om hvorfor man har fått en faktura (ref. forrige punkt).
- Legesenteret er så nedslitt at man føler seg nesten mer syk bare av å sette foten inn der.
- Hjemmesiden er alltid utdatert.

Fastlegen i seg selv gjør en helt tilfredsstillende jobb. Man er inn og ut på avtalt tid og får evaluering av det man kom for.

Lysglimtet på Rodeløkka legesentret er alle vikarene. Har opplevd alle vikarene jeg har hatt de siste 6 årene som engasjerte og oppmerksomme.