Tilsvar til vurdering

Lite tilgjengelig

Hadde henne som fastlege i rundt 2 år, og har hatt mange legetimer, men har aldri møtt henne. Enten fikk jeg vikar, eller så skjedde det flere ganger ble timen min avlyst på dagen. Det skjedde alle gangene jeg egentlig skulle hatt time med henne, og ikke en vikar. Da måtte jeg ringe inn for å bestille ny time, som gjerne var rundt 1 mnd ventetid (når jeg allerede hadde ventet like lenge for timen jeg egentlig skulle hatt). Dermed ble det ekstremt lang ventetid. Endte opp med at det bare ble lettere å sende melding på Helsenorge, og satse på at jeg fikk resept for det jeg slet med, men fikk da sjeldent faktisk bli undersøkt eller fått pratet ordentlig om tingene jeg trengte hjelp med. I tillegg var det bare nå nylig at de aktiverte funksjonen hvor man kan bestille resept på Helsenorge for dette legesenteret/denne legen, så jeg måtte betale for time hver gang jeg skulle fornye reseptene mine, og vente lenge for å få mulighet til det. Det var flere ganger jeg ventet flere måneder for å få hjelp med veldig enkle ting.
Fikk også lite hjelp da jeg ringte inn for å stille spørsmål, og opplevde meg ikke hørt. De få gangende de som svarte var hyggelige, hadde de heller ikke mulighet til å hjelpe meg eller gi meg svar på det jeg trengte å vite. Som regel var de lite behjelpelig, og ikke hyggelige heller. Generelt veldig tungvint og tidkrevende å få utredning, og jeg måtte bruke mye penger på å henvises videre og videre til ulike personer, som gjerne bare brukte ca 5 min på å prate med meg, når jeg hadde ventet i flere måneder på å bli henvist, og å få timen.