Åpen og kunnskapsrik

Lund fremstår som en som lytter og forsker å sette seg inn i og forstå ulike problemstillinger, uten å trekke forhastede slutninger. Han virker oppdatert på mange ulike områder innenfor medisin. Han lytter, men sier også sin usminkede mening om feks diagnose, prognose, behandling, etc.

Jeg har sjelden måtte vente mer enn noen minutter på å komme inn til avtalt tid, og legekontorets effektivitet gjør også at det er relativt greit å få time. Lund og kollegaer er effektive og ting går fort unna. Tidligere leger jeg har hatt har tatt seg bedre tid, men som oftest har jeg da også måttet vente i lang tid på å få komme inn til avtalt tid - og jeg har sjelden behov for mye tid inne hos legen. Men, behøver man god tid for utredninger eller diskusjoner er det en smal sak å bestille en dobbelttime.

Legekontorene, venteværelser, etc, er gode.

Tilgjengelighet kunne vært bedre. En ting jeg har å utsette er at jeg ønsker at legekontoret skal være telefonbemannet for timebestilling hele dagen fra 07:00 til 17:00. Timebestilling åpner først klokken 08:15, er lukket rundt lunsjtider, og stenger 14:45 når legekontoret stenger. Da jeg arbeider i byen vil det ofte være hensiktsmessig for meg å legge timer til tidlig morgen eller sen ettermiddag, men de stenger allerede klokken 15:00. Alle legene har kommunale oppgaver, og man kan risikere at fastlegen ens ikke er tilgjengelig - dog er det kun snakk om en dag i uken.